Sunday, July 5, 2009

Lokalbus til Sukau

Går til bussterminalen som avtalt 12.30. Samme hyggelige fyr er der og han ber oss vente i skyggen. Etter cirka 15 minutter skal vi gå et par gater bortover, og der holder bussen parkert. (Den stopper nemlig ved Sdkan Bas Term 2 1/2, som betyr litt vekk tror jeg... Fikk det forklart og forstod ikke helt logikken.) Ingen bussjåfør, for han er i Moske til fredagsbønn. Går cirka 20 min så kommer han og snakker ikke et ord engelsk, men forstår Sukau, og bagasje + oss er inni bussen. Bussterminalfyren kommer tilbake og betaling uveksles og han oversetter. Han spør hvor vi skal og vi sier Sukau B&B. Hvilken B&B spør bussjåføren... Godt vi har brosjyren.

Overnatningen ved Kinabatangan ligger i Sukau og heter Sukau B&B, står navnet Shu, og da vet de hvem det er!

Vi syns litt synd på bussjåføren, da vi er de eneste passasjerene. Det er en 12 seter Hi-ace. (Bas Mini). Bussen kjører, og han plukker opp en passasjer til, som tydeligvis er en han kjenner. De skal forbi et marked, så en butikk, så et annet sted... Litt omvei, men jeg får smakt en Gukai (RM1), som minner om en smultring. Nam! Tar cirka 2 timer og 30 min til Sukau, som er en liten landsby ved elva. Vi blir kjørt til døra av bussjåføren. Fantastisk service syns jeg, men det er visstnok vanlig her... Vi blir møtt med: "Miss Helle?" Yes yes... Det er oss.

No comments:

Post a Comment