Saturday, July 25, 2009

Mui Ne og kiteboarding

Første hele dag på Mui Ne, og vinden er ikke helt i gang, men de sier den skal komme igang cirka kl 13-14. Finner frem kite, harness og det hele og gjør det klart. Min instruktør heter Phong (uttales fong), hyggelig fyr som har surfet, kitesurfet og windsurfet sånn cirka 6-7 år. Blir litt misunnelig på at han bor på en så perfekt strand for å gjøre det hele, men heldigvis skal vi være her noen dager.

Frokost på Mellow (surf-backpacker-sted rett ovenfor der vi bor), og de har frisk frukt med muesli og yoghurt. Noe annet enn nudler til frokost er kjekt. Det her blir fast frokoststed (frokost = morgenmad, for de som leser det her på dansk). Stedet er drevet av en Australer og hans Vietnamesiske kone. Hyggelige folk som smiler og snakker om både det ene og det andre.

Går igjennom litt grunnleggende igjen for å se at jeg husker det hele, og det gjør jeg mer eller mindre. Phong sier at det er bare komme seg ut på vannet og ta det derfra. Kommer litt opp, faller, litt opp, faller og det er vel cirka det som skjer videre etter et par timer. Phong er super og forklarer mange tips og viser hva han ser jeg gjør feil, så lærer mye på kort tid. Forstår ikke helt hvorfor instruktører på Fuerte Ventura eller i Danmark har sett eller forklart noe av det han forklarer, men noen er vel bare bedre enn andre :)

Etter noen timer i vannet er armer, ben og hele meg rimelig gåen, så opp av vannet og slappe av. Helle har hygget seg i solen for å bli lekker brun og lest en hel del. Hun pløyer hurtig gjennom bøkene...

No comments:

Post a Comment